SEO update

SEO anno 2016

SEO is constant aan verandering onderhevig en complex door algoritmes en rankings die sterk gepersonaliseerd worden door zoekmachines. Zo zijn trefwoorden nog steeds nuttig, maar moet een website eigenaar/beheerder ook inspelen op de nieuwe trends en up-to-date blijven met de website. Een Forbes artikel gaf mij goede informatie. Ik geef u een hele korte samenvatting in het Nederlands.

  • Websites die niet goed worden weergegeven op mobiele telefoons krijgen een lage ranking. Mobile wordt de default standaard;
  • Video krijgt meer aandacht en gewicht (Google is eigenaar van YouTube);
  • Sociale media en sociale content zijn van invloed op SEO en wegen mee in ranking;
  • Lokaal zoeken ontwikkelt zich;
  • Deep links en deep linking apps gaan een rol spelen;
  • Zoeken via digitale assistenten en via spraak gaat vorm krijgen en zal in de nabije toekomst verschuivingen laten zien.

Voor nu speelt dat bereik, betrokkenheid, en effectiviteit key zijn voor een goede ranking. Is uw SEO copywriting actueel en betrokken en is uw website up-to-date en toekomstbestendig*?

http://www.forbes.com/sites/jaysondemers/2015/09/30/the-top-7-seo-trends-that-will-dominate-2016/#3d8f0bfc64f0

‘A deep link is any link that directs a user past the home page of a website or app to content inside of it. e.g. linking directly to a product instead of the home page’.

* WordPress | Studio JDH

SEO – artikel 4

Author: webdesigner

Webdesigner at Studio JdH